Archiwum bloga

czwartek, 31 marca 2011

"Ostatnia piosenka" Nicholasa Sparksa

Jestem świeżo po przeczytaniu kolejnej książki Nicholasa Sparksa pt."Ostatnia piosenka" i nadal pod urokiem jego twórczości. Jego książki biją rekordy popularności nie tylko w naszej bibliotece. Sfilmowano kilka jego powieści, jak np."List w butelce"i jestem pewna, pozostałe także doczekaja się ekranizacji. Sparks pisze dla kobiet, od nastolatek aż po 100- latki.Nasuwa sie pytanie kim jest autor, który TAK pisze?  
Na fotografii widzimy bowiem wysokiego, szczupłego  mężczyznę o posturze komandosa i twarzy raczej zdecydowanej, chociaz sympatycznej. Ten wizerunek bardzo odbiega od innych wizerunków znanych pisarzy amerykańskich.Trudno uwierzyć, że ten człowiek ma tak bogatą osobowość i niemal kobiecą wrażliwość, by swoim pisaniem trafić do duszy i serca kobiety, a jednak... Co w jego pisarstwie jest tak magnetyzującego? Każda książka zawiera kilka wątków, sa to wątek miłosny, przygodowy, ale też wątek przemijania , bolesnego rozstawania sie z życiem lub ciężkiej choroby. Koniec to nie zawsze radosny happy-and, a pomimo to od tych kartek nie można się oderwać, staja się niezbędne niemal jak powietrze ( nawiązując do wiersza Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej). No cóz, tym którzy nie czytali Sparksa naprawdę gorąco go polecam. W naszej bibliotece znajdują się : "List w Butelce", "Ostatnia piosenka", "Ślub","Wokini", "I wciąż ją kocham". Chcemy sprowadzić tez wszystkie pozostałe do nas jak najszybciej .

  Oto krótki cytat z " Pamiętnika"

Nie jestem wyjątkowy, co do tego nie mam wątpliwości. Jestem zwyczajnym człowiekiem o zwyczajnych myślach i wiodłem zwyczajne życie. Nikt nie postawił pomnika ku mej czci, a moje imię szybko pójdzie w zapomnienie, lecz kochałem - całym sercem i duszą - a to moim zdaniem wystarczająco dużo.

— Nicholas Sparks






Pamiętnik  







 




            
                     Nicholas Sparks

Brak komentarzy: