Archiwum bloga

czwartek, 31 marca 2011

Erich Segal - "Opowieść o miłości"

 " Podryfowałem do blatu, żeby zamówić jakąś książkę, która wybawi mnie jutro z opresji. Siedziały tam dwie dziewczyny. Jedna wyglądała na wysoką tenisistkę, jakich wiele, a druga na myszkę w okularach. Wybrałem myszkę okularnicę.
   - Macie może "Zmierzch Średniowiecza"?
Podniosła na mnie wzrok.
  -  A wy macie własna bibliotekę? - spytała.
 - Studentom Harwardu wolno korzystać z biblioteki Radcliffe.
 - Nie wnikam, czy to zgodne z regulaminem, czy nie, lalusiu z prywatnej szkółki...mówię o etyce. Wy macie 5 milionów książek, a my nędzne kilka tysięcy.
 Jezu, ale mądrala! (...)
  - Słuchaj, ja naprawdę potrzebuję tej zakichanej książki.
  - Czy mógłbyś uważać na swoje plugawe słownictwo, lalusiu?

  - Skąd ta pewność, ze chodziłem do prywatnej szkoły?
  - Wyglądasz na tępego i bogatego - odparła, zdejmując okulary.
  - Pudło- powiedziałem- tak naprawdę to jestem inteligentny i biedny.
  - O nie, lalusiu. To ja jestem inteligentna i biedna.
 Gapiła się prosto na mnie. Miała brązowe oczy. (...)
  - A niby czemu jesteś taka inteligentna?- zapytałem.
  - Bo nie poszłabym z tobą na kawę.
  - Bobym cie nie zaprosił.
  - I właśnie dlatego jesteś tępy - odparła. "


 To cytat z "Opowieści o miłości"" Ericha Segala. Ukazała się ona w 40 językach, została także sfilmowana.
 Erich Segal był wykładowcą literatury greckiej i łacińskiej na uniwersytetach Harwarda, Yale, Princeton.
Jako wykładowca był niezwykle popularny, na jego wykłady przychodziło ok. 600 studentów.
Napisał tez kontynuację "Opowieści miłosnej" - "Opowieść
Olivera". Kolejne powieści Segala - m. in. "Doktorzy", "Akty wiary", "Nagrody", "Bez sentymentów", również uzyskały status międzynarodowych bestselerów.

 

Brak komentarzy: